İşletmeye açıldığında 300 kişiye istihdam sağlayacak olan Ordu-Giresun (OR-Gİ) Havaalanı, 16 bin metrekare üzerine kurulu terminale sahip olacak. Ayrıca 15 bin metrekarelik alanda destek ünitelerinin bulunacağı tesisin terminali, yıllık 2 milyon yolcu ağırlayacak.
Ordu-Giresun (OR-Gİ) Havaalanı'nın temeli atıldı. Törene İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, KKTC Milli Eğitim, Gençlik ve Spor Bakanı Kemal Dürüst, AK Parti Grup Başkanvekili Nurettin Canikli, iki ilin valileri ve vatandaşlar katıldı.
İçişleri Bakanı Şahin, yılların hayalini gerçeğe dönüştürdüklerini ifade ederek, ''Bugün Ordumuzda ve Giresunumuzda tarihi bir gün. 'Temel atıldı, atılacak' diye çok konuştuk'' dedi.
Ordu ile Giresun'un ikiz kardeş, ayrılmaz ikili olduğunu dile getiren Şahin, bugün aynı zamanda bu beraberliğin temelini attıklarını ifade etti.
Şahin, havaalanının temelinin atılmasında her hangi bir gecikme olmadığını, aslında temelin Ulaştırma Bakanlığının çalışmasıyla Ocak 2011'de atıldığını söyledi.
"HAVALI BİR HAVAALANIMIZ OLDU"
OR-Gİ Havaalanı için ''havalı bir havaalanımız oldu'' şeklinde espri yapan Şahin, deniz üzerine kurulan bu tesisle havayolunun bir anlamda su yoluna dönüşeceğini de sözlerine ekledi.
''5(2)8 ORDU-GİRESUN HAVAALANI''
Tesisin yapımının önceki yıllarda planlandığını, ancak gerçekleştirilemediğini anlatan Bakan Yıldırım,
''Yıl 1970, devrin Başbakanı Giresunlular'a, Ordular'a buraya bir havaalanı yapılacağını vaat etti. İnşallah kısa sürede de tamamlayacağız. Bu havaalanı altyapı inşaatı için yüklenicilere bir teklifim var. 528 iş gününde bu havaalanının altyapısı bitecek. 5(2)8, ilk iki rakamı Ordu'nun, son iki rakamı Giresun'un plakası. Bu havaalanı da 528 Ordu-Giresun Havaalanı'dır'' dedi.
Yüklenici firmaları ''41 yıllık özlemi bir an önce gidermeye'' davet eden ve İçişleri Bakanı Şahin ile yüklenici firma temsilcilerini kürsüye çağıran Yıldırım, temsilcilerden işin 528 iş gününde tamamlanması yönünde söz aldı.
AK Parti Grup Başkanvekili Canikli ise, 3-4 yıl önce böyle bir projeye kimseyi ikna edemediklerini, o gün birçok kişinin bu konudaki taahhüde inanmadığını ifade etti.
Bugün verilen sözü yerine getirmenin gururunu yaşadıklarını dile getiren Canikli, havaalanının temelinin Mart ayında atılmasının planlandığını, bu konudaki gecikmenin yıllık yolcu taşıma kapasitesinin hesaplanmasına yönelik çalışmadan kaynaklandığını anlattı. Sabırsız olduklarını, Ordu ve Giresun halkının bir an önce kendi havaalanlarından uçmak istediklerini dile getiren Canikli,
''Lütfen meramımızı iyi anlayın Sayın Bakanım. Bu sürenin kısaltılmasını istiyoruz, bekliyoruz'' dedi.
Ordu Valisi Orhan Düzgün de, havaalanı ile birlikte Süper Lig takımlarının erinmeden, hevesle bu illere geleceklerini söyledi.
OR-Gİ HAVAALANI
Havaalanının yapım süresi boyunca yılda ortalama 500 kişi istihdam edilecek, ticaret hacmine 250 milyon lira katkı sağlanabilecek. Havaalanının işletmeye alınması ile ortalama 300 kişiye iş imkânı sağlanacak. Proje, bölgenin turizm, sanayi ve ticaretine ciddi katkıda bulunacak.
Tesis, 16 bin metrekare üzerine kurulu terminale sahip olacak. Ayrıca 15 bin metrekarelik alanda destek ünitelerinin bulunacağı tesisin terminali, yıllık 2 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak.
Havaalanı için toplam 28 milyon 350 bin ton taş dolgu yapılacak. Toplam dolgu alanı bir milyon 770 bin metrekareyi bulacak.
ntvmsnbc ve Ajanslar
www.timeturk.com - 22 Temmuz 2011 Cuma - 18:45
**
OR-Gİ HAVAALANI PROJESİNİN TARİHİ SERÜVENİ
OR-Gİ Projesinin yapılacağına dair ilk vaat; 1970 yılında dönemin Başbakanı Süleyman Demirel tarafından verildi.
1970 yılının Eylül ayında Demirel, Ordu'ya gelir. Şehirde bir fabrika açılışına da katılan Demirel, Ordu'ya havaalanı yapılacağını açıklar.
Ordulular o günden itibaren havaalanı bekleyişine girer. O yıl içerisinde dönemin Ordu milletvekili olan Ferda Gülay Meclis'e bir soru önergesi vererek Ordu Havaalanı'nın akıbetini sorar. Dönemin Ulaştırma Bakanı cevap verir:
''Ordu, Samsun ve Trabzon'a çok yakındır. Havaalanına ihtiyaç yoktur.”
''Ordu, Samsun ve Trabzon'a çok yakındır. Havaalanına ihtiyaç yoktur.”
1978'te ise havaalanı yapımının kaynak yetersizliği nedeniyle en erken 1982'de başlayabileceği açıklanır. Daha sonra bir iş adamı tarafından denize dolgu havaalanı yapılabileceği fikri dönemin Valisi Sami Seçkin'e anlatılır. Fikir güzel bulunur ve Ordu-Giresun (OR-Gİ) Havaalanı fikri de ortaya çıkmış olur.
Ve yıl 1992… Zamanın Ulaştırma Bakanı Yaşar Topçu, Mart ayında bir açıklama yaparak Ordu'nun havaalanı için uygun olmadığını ve havaalanın Fatsa-Ünye arasında bir yerde yapılacağını söyler. 1993'te ise Ordu'ya havaalanı yapılamayacağı kesinlik kazanır.
Havaalanının bölge havaalanı olarak Çarşamba'ya yapılacağı açıklanır. Aynı yıl havaalanı için bir çalışma da dönemin Ordu Valisi Mustafa Malay tarafından başlatılır. Malay'ın Ordu'da düzenlediği toplantıya sadece 6 kişi katılır. Bu duruma Vali Malay, "Çok ayıp ettiler'' şeklinde özetler. Hatta Malay'ın havaalanı için elinde bağış makbuzuyla kapı kapı dolaşması eleştiri konusu olur.
1997'de dönemin Ulaştırma Bakanı Necdet Menzir, Aralık ayında partisinin Ordu İl Başkanı Güner Sağra'yı telefonla arayarak müjdeli bir haber verir ve havaalanı için dış kredinin bulunduğunu söyler.
Ancak 1988'de havaalanı için dış kredi bulunduğu haberinin doğru olmadığı anlaşılır.
Yine 1997 yılında içerisinde havaalanı mendireğinin 2. kısım inşaatının ihalesinde usulsüzlük ve yolsuzluk yağıldığı söylentileri nedeniyle dönemin Valisi Kemal Yazıcığlu tarafından ihale iptal edilir.
2000 yılında dönemin hükümeti tarafından yatırım programından çıkartılan Ordu-Giresun Havaalanı tam 9 yıl sonra yani 2009'da tekrar yatırım programına alınır ve bugünlere gelinir.
OR-Gİ Havaalanı için geçen 19 yılda bu güne kadar 3 cumhurbaşkanı, 11 başbakan, 15 ulaştırma ve 15 bayındırlık bakanı geldi geçti. 1970'ten 2011'e kadar geçen 41 sene geçen boyunca pek çok tartışmalara ve olaylara konu olan OR-Gİ havaalanının temel atma aşamasına gelmesi bölgede her şeye rağmen sevindirici bir gelişme..
tha-22.07.2011 Cuma
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder