10 Ocak 2011 Pazartesi

VALİ KIZILCIK, AB HİBE PROGRAMI’NI TANITTI


“İlköğretim Yetmez, Eğitim Bitmez” Projesinin AB Hibe Programının Tanıtım Toplantısı Trabzon Valisi Dr. Recep Kızılcık tarafından Maçka Esiroğlu 75. Yıl İMKB Yatılı İlköğretim Okulu’nda Gerçekleştirildi.



Eğitim Her Zaman Önceliğimiz


‘İlköğretim Yetmez Eğitim Bitmez’ Projesi ile özellikle kız çocuklarının okullaşmasının arttırılması AB hibe programının tanıtım toplantısı Maçka Esiroğlu 75. Yıl İMKB Yatılı İlköğretim Okulu’nda gerçekleştirildi. Toplantıya Trabzon Valisi Dr. Recep Kızılcık, Maçka Kaymakamı Ümit Çavuldak, Maçka Belediye Başkanı Ertuğrul Genç, Sağlık Bakanlığı Personel Genel Müdürü Hikmet Çolak, İl Milli Eğitim Müdürü Yavuz Selim Sandıkçı, kamu kurum ve kuruluşları temsilcileri, öğretmenler ve öğrenciler katıldı.


Vali Kızılcık, 2010-2011 eğitim ve öğretim yılındaki ilk 10 hedefindeki kararlılıklarının devam ettiğini ve bu konuda öğrenci velilerinden destek beklediklerini dile getirdi.



Eğitim Beşikten Mezara Devam Eder


Vali Kızılcık Trabzon’un eğitimde istenilen seviyeye ulaşması için modern olanakları kullandıklarını dile getirerek, “Trabzon Vilayeti olarak, çocuklarımızın daha iyi gelişmeleri uluslar arası bazda da daha rekabetçi bir yapıya kavuşmaları için eğitimi birinci önceliğimiz haline getirdik. Velilerimiz ve okul idarelerimizin iş birliğinde Trabzon’umuzda eğitim ve öğretim seviyesinin daha yukarıya çekilmesi için modern olanakları kullanıyoruz.


Eğitim beşikten mezara kadar devam eder. Özellikle kız çocuklarımızın okul öncesinden başlayarak yükseköğretimi tamamlama safhasına kadar hiç ara vermemelerini amaçlıyoruz” şeklinde konuştu.


6 Proje ile 750 Bin Avro


Vali Kızılcık, eğitim anlamında AB’ye 6 proje sunularak kabul edildiğini ve bu projelerin 750 bin avro değerinde olduğunu ifade ederek, “6 Proje hazırlanarak AB’ye sunulmuştur. 750 bin avro değerindeki bu 6 projenin üçünün okul öncesi diğer projelerin ise okula katılım ve okullardaki akademik başarı oranın arttırılmasını hedeflemektedir. Okul öncesi eğitim Trabzon ve ülkemiz için önemlidir. Trabzon’umuzda okul öncesi eğitimde önemli başarılar elde edilmiştir. 4-5 yaş sırasında ülkemizde ilk sıralar arasında alıyoruz” biçiminde konuştu.


Projeyle Bilinçli Bireyler Oluşacak


Proje ile daha bilinçli bireylerin oluşmasının sağlanacağını ifade eden Vali Kızılcık, “Çocuklarımızın başarılarının sadece Trabzon’da değil, ülke çapında başarılı olmaları gerekmektedir. Çocuklarımıza verdiğimiz önem ile toplumdaki kadın-erkek eşitliğinin sağlanması, kız çocuklarımızın birer bilinçli anne adayı olması, bilinçli iş kadınları olabilmeleri alt yapısını burada sağlamış olacağız. Şu anda hayırseverlerimizin katkısı ile Trabzon’umuzda 6 yurdun inşaatını başlatmış bulunuyoruz. Bunların tamamlanması ile geleceğimizin teminatlarının daha iyi koşullarda yaşamlarını sağlanmaları hedefliyoruz” dedi.

Konuşmaların ardından gerçekleşen kokteylde Vali Kızılcık öğrenciler ile sohbet ederek, fotoğraf çektirdi. (V.B.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder