4 Ocak 2011 Salı

Trabzon İl Genel Meclisi Denetim Komisyonunu Seçti


Trabzon İl Genel Meclisi 2011’de Yeni Yılın ilk kritik seçimini yaptı. Ve Denetim Kurulu üyeleri seçimle belirlendi.


Trabzon İl Genel Meclisi, 2010 yılında İl Özel İdaresi ve Valiliğin yaptığı bütün yatırımlar ile bütçe faslındaki her türlü harcamaları ve diğer faaliyetleri inceleyecek olan denetim komisyonunu seçti. Yapılan seçimde Komisyon üyeliklerine Yüksel Coşkun, Emin Zurnacı, İbrahim Öztürk, Osman Kara ve Şenol Bahadır seçildiler.


Ak Parti grubunun çoğunlukta olduğu Trabzon İl Genel Meclisinde; Ak Parti grubunun önerdiği isimler denetim komisyonuna seçildi. Gizli oyla yapılan seçimlerde Ak Parti grubunun gösterdiği adaylar arasından başka bir aday çıkmadı. Seçimlerde 5 oy boş çıktı. CHP’nin Beşikdüzü İl Genel Meclisi üyesi Sedat Gözaçan ile DSP’nin Düzköy İl Genel Meclisi üyesi Azmi Köroğlu oylama esnasında meclis salonunu terk etti.


Yapılan oylama ile Osman Kara(39), Yüksel Coşkun(38), Şenol Bahadır(36), İbrahim Öztürk(33) ile Emin Zurnacı(31) denetim komisyonu üyeliğine seçildiler. Komisyon yarından itibaren çalışmalarına başlayacak.


Bu arada ilk kez meclis tarihinde bir bayan üye Denetim Komisyonu üyeliğine seçildi. Yüksel Coşkun: “Denetim Komisyonu mantığında oto kontrol yatıyor. Kılı kırk yararak çalışacağımıza ve hatalara müsamaha etmeyeceğimizin bilinmesini özellikle hatırlatmak isterim” dedi.


DENETİM KOMİSYONUNUN YASADA BELİRTİLEN GÖREVLERİ:


“İl Genel Meclisi, her yılın Ocak ayında yapılacak toplantısında İl Özel İdaresinin bir önceki yıl gelir ve giderleri ile hesap ve işlemlerinin denetimi için kendi üyeleri arasından gizli oyla ve üye sayısı üçten az, beşten çok olmamak üzere bir denetim komisyonu oluşturur.


Komisyon, Vali tarafından İl Özel İdare binası içinde belirlenen yerde çalışır ve çalışmalarında uzman kişi ve kuruluşlardan yararlanabileceği gibi Valinin onayıyla kamu kuruluşları personelinden de yararlanabilir. Komisyon tarafından istenen bilgi ve belgelerin iade edilmek üzere verilmesi zorunludur.


Komisyon, çalışmasını Şubat ayı sonuna kadar tamamlar ve buna ilişkin raporunu, izleyen ayın onbeşine kadar meclis başkanlığına sunar.


Konusu suç teşkil eden hususlarla ilgili olarak İl Genel Meclis Başkanlığı tarafından yetkili mercilere suç duyurusunda bulunulur.”


HABER-FOTO: Erdoğan TAFLAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder