TMMOB HARİTA ve
KADASTRO MÜHENDİSLERİ ODASI - Harita/Geomatik Mühendisliği Eğitim-Öğretim
Sempozyumu Başkanı Prof. Dr. Rahmi Nurhan ÇELİK ve TMMOB Harita ve Kadastro
Mühendisleri Odası Genel Başkanı Orhan KASAP, 11-12 Ekim 2019 tarihlerinde İTÜ
Taşkışla kampüsünde düzenlenecek olan HARİTA/GEOMATİK MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİM-ÖĞRETİM
SEMPOZYUMU ile ilgili bir ortak basın açıklaması yaptılar.
Harita/Geomatik Mühendisliği Eğitim-Öğretim Sempozyumu Başkanı Prof. Dr. Rahmi Nurhan ÇELİK ve TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası Genel Başkanı Orhan KASAP'ın ortak açılaması:
19.07.2019
Harita/Geomatik Mühendisliği Eğitim-Öğretim Sempozyumu Başkanı Prof. Dr. Rahmi Nurhan ÇELİK ve TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası Genel Başkanı Orhan KASAP'ın ortak açılaması:
"Dünya
tarihinin son 8000 (8 bin) yıllık geçmişinde var olduğunu bildiğimiz
mesleğimiz; ülkemizde bundan 70 yıl önce, 7 Haziran 1949 tarihinde Prof. Dr.
Macit Erbudak, Prof. Dr. h.c. Ekrem Ulsoy ve Prof. Dr. Burhanettin Tansuğ
önderliğinde ilk sivil Harita Mühendisliği eğitim-öğretimine İstanbul Teknik
Okulu'nda daha sonra adı İstanbul Devlet Mühendislik ve Mimarlık Akademisi ve
sonrasında Yıldız Üniversitesi olarak değiştirilen ve bugün Yıldız Teknik
Üniversitesi olarak bildiğimiz kurumda başlamıştır.
1949'dan
günümüze ülkemizin birçok üniversitesinde yeni bölümler açılarak bölüm sayımız
bugün 38'e ulaşmıştır. Yeni bölümlerin açılmasıyla nicelik açısından bu süre
zarfında önemli bir gelişim gösteren meslek topluluğumuz, aynı hız ve oranda
yeterince niteliksel gelişim gösterememiştir.
Ülkemizde
mesleğimizin eğitim-öğretim konusu, kuruluşundan 33 yıl sonra ilk olarak tüm
meslek topluluğunun katılımına açık olarak 1982 yılında Trabzon'da
gerçekleştirilen Jeodezi Öğretimi Sempozyumu'nda ele alınmış; daha sonra yine
geniş katılımlı olarak 2002 yılında gerçekleştirilen Mesleki Sorunların
Tartışılması ve Geleceğe Yönelik Politikaların Belirlenmesi Kurultayı'nda, 2005
yılında Prof. Dr. Ekrem Ulsoy Anısına-Günümüzde Jeodezi ve Fotogrametri
Mühendisliği Sempozyumu'nda ve 2017 yılı sonunda gerçekleştirilen Mesleki
Açılımlar Kurultayı'nda ele alınarak değerlendirilmiştir.
Dijitalleşme
olgusunun mesleki uygulama alanlarına etkisinin yükselerek devam ettiği
günümüzde, Odamız tarafından ülkemizdeki haritacılık sektörünün gelişim
dinamiklerinin ve istihdam olanaklarının mesleki eğitim-öğretimimizle doğrudan
olan ilgisinin yeni bir ele alışı gerektirdiği farklı bilimsel, teknik ve
meslek eğitim-öğretime odaklı platformlarda sürekli ifade edilmiştir. Son
olarak 'Yol Haritamızı Çiziyoruz'
teması ile Mesleki Açılımlar Kurultayı`ndaki değerlendirmeler ışığında mesleki
eğitim-öğretimimizi geliştirerek netleştireceğimiz bir eğitim-öğretim
sempozyumunun yapılmasının yararlı olacağı öngörülmüştür.
Bu
noktadan hareketle, 11-12 Ekim 2019 tarihlerinde mesleki eğitim - öğretimimizin
tüm paydaşlarının katılımıyla İstanbul'da İTÜ Taşkışla Kampüsünde iki günlük
bir çalışmada bir araya geleceğimiz 'Harita/Geomatik
Mühendisliği Eğitim-Öğretim Sempozyumu'nun yapılması kararlaştırılmıştır.
Bu
sempozyum kapsamında mesleğimizin eğitim-öğretimini tartışırken, gelişimine ve
niteliğinin artırılmasına yönelik stratejileri belirlemeye ve eylem planını
oluşturmaya çalışacağız. Mühendislik
eğitim-öğretiminin 'Öğrenci, Akademisyen, Üniversite, Oda, Kamu, Özel Sektör'
tüm paydaşlarını bir araya getirerek bilim ve teknolojinin yeni bir yaşam biçimini
şekillendirdiği günümüz dünyasında; mesleğimiz için doğru bir yol haritası
çizerken, ülkemizde Harita/Geomatik Mühendisliği eğitim-öğretiminin geleceğini
biçimlendirmek için ortak aklı oluşturmaya çalışacağız.
Bu
sempozyumda özetle; tüm paydaşların uyum içinde, gelişime açık,
güncellenebilen, ölçülebilen, denetlenebilen ve sürdürülebilir bir sistem
dâhilinde çalışmasını sağlayacak; mesleğin gelişiminde yetiştirilen
mühendislerin nitelikli olmasını, verilen hizmetlerin ve üretilen ürünlerin
kaliteli olmasını sağlayacak; mesleğin geleceğini güvenle biçimlendirecek bir
eğitim-öğretim stratejisi ve eylem planının ilk fazını oluşturmayı planlıyoruz.
Bu Bir Açık
Davettir:
Gelin
hep birlikte Harita/Geomatik Mühendisliğinde ortak aklın bir ürünü olarak geleceği
biçimlendirmek için bir araya gelelim, strateji ve eylem planımızı oluşturalım.
Bu kapsamda
sempozyumda;
-Meslek
tarihimize,
-Ulusal
ve uluslararası düzeyde mesleki eğitim-öğretime,
-Eğitim-öğretimde
akreditasyon, sertifikasyon ve standartlara,
-Mühendisliğin
değerlerine,
-Meslektaş
olma yolunda yürüyen adayların hayallerine, beklentilerine,
-Geleceği
biçimlendirmek için izlenmesi gereken yollara ve
-Mesleki
eğitim-öğretim kapsamında daha birçok noktaya ışık tutarak, bunları önce
strateji daha sonra eylem planı olarak hep birlikte biçimlendirelim.
11-12
Ekim 2019 tarihlerinde TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odasının İstanbul
Şubesi yürütücülüğünde hep birlikte gerçekleştireceğimiz bu sempozyuma
bildirili, bildirisiz, ilgili, istekli tüm meslektaş ve meslektaş adaylarımız
davetlidir.
*Bildiri:
Sempozyuma
bildiri ile katılmak isteyen meslektaşlarımızın genişletilmiş bildiri
özetlerini en geç 6 Eylül 2019 Cuma saat 17.00`ye kadar egitim@hkmo.org.tr adresine iletmeleri gerekmektedir.
Genişletilmiş özetler, Sempozyum Bilim Kurulunca değerlendirildikten sonra
kabul alan bildirilerin tam metinleri istenecek ve bu bildiriler HKMO Jeodezi
ve Jeoinformasyon Dergisi'nin Eğitim-Öğretim Sempozyumu`na ilişkin özel
sayısında basılmak üzere derginin detaylı değerlendirme sürecine
yönlendirilecektir.
*Aday/Genç
Mühendis Kısa Video ve ‘Blog` Yazısı Yarışması: Yarışmanın konusu:
"Aklımdaki Harita/Geomatik Mühendisliği?". Yarışmaya en az 30, en
fazla 90 saniyeden oluşan bir video ve/veya en az 300, en fazla 2500 kelimeden
oluşan bir ‘Blog` yazısı ile katılım sağlanabilir. Hazırlanan video ve blog yazılarının en geç 6
Eylül 2019 Cuma saat 17.00`ye kadar egitim@hkmo.org.tr adresine
iletilmelidir.
Bilgilerinize
sunarız. Saygılarımızla…"
*ÖNEMLİ TARİHLER
6
Eylül 2019-Genişletilmiş Bildiri Özeti Son Gönderim Tarihi-Uzatıldı.
6
Eylül 2019-Aday/Genç Mühendis Kısa Video ve 'Blog' Yazısı Gönderim
Tarihi-Uzatıldı.
19.07.2019
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder