24 Ağustos 2010 Salı

TRABZON VALİLİĞİ’NDEN AÇIKLAMA


Milli Eğitim Müdürlüğündeki müdür atamaları ile ilgili Trabzon Valiliği’nden açıklama geldi.


Trabzon Valiliği’nce, Milli Eğitim’de görev yapan okul müdürleri arasında yapılan görev değişiklikleri ile ilgili basında çıkan haberler üzerine Trabzon Valiliği’nce(İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü) 24.08.2010 tarihli bir bildiri yayınlandı.

Valilik Bildirisi aynen şöyle:

Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinin 22. maddesinde;

“(1) Bu yönetmelik hükümleri çerçevesinde eğitim kurumu müdürlerinden bulundukları eğitim kurumunda beş yıllık çalışma süresini tamamlayanların görev yerleri, il içinde aynı veya daha üst tipteki eğitim kurumları olacak şekilde tercihleri dikkate alınmak suretiyle bu Yönetmelik ekinde yer alan Ek-2 Yönetici Değerlendirme Formu üzerinden yapılacak değerlendirme sonucu puan üstünlüğü esasına göre değiştirilir.

(2) Görev yapmakta oldukları eğitim kurumunun niteliğine ve durumlarına uygun atanabilecekleri eğitim kurumu bulunmayanların atamaları bir sonraki zorunlu yer değiştirme döneminde yapılır.

(3) Zorunlu yer değiştirmeye ilişkin yapılacak duyurular üzerine bu kapsamda bulunan yöneticiler bu Yönetmelik ekinde yer alan Ek-1 Yöneticilik İstek Formu ile en fazla on eğitim kurumunu tercih etmek suretiyle başvuruda bulunurlar. Başvuruda bulunmayanların zorunlu yer değiştirmeleri durumlarına uygun ihtiyaç bulunan eğitim kurumlarından birine yapılır. Tercihlerinden birine atanamayanların atamaları boş bulunan eğitim kurumu yöneticiliklerine bilgisayar kurası ile yapılır.

(4) Zorunlu yer değiştirmelerde beş yıllık çalışma süresinin hesaplanmasında o yılın temmuz ayının ilk günü esas alınır.”, denilmektedir.

Bu çerçevede Okul Müdürlerinin zorunlu yer değiştirme işlemleri 3 aşamada planlanmıştır.

1) Zorunlu yer değiştirme kapsamında tercihte bulunan Okul Müdürlerinin puan üstünlüğü ve tercih sırasına göre görev yerleri belirlenmiştir.

2) Tercihte bulunduğu halde yerleşemeyen Okul Müdürleri boş kalan durumlarına uygun okullara bilgisayar kurası ile planlanmışlardır.

3) Hiç tercihte bulunmayan Okul Müdürleri ise boş kalan durumlarına uygun okullara planlanmışlardır.

Bu planlamanın tamamı komisyon huzurunda gerçekleştirilmiştir.

Sonuç olarak;

156 Okul Müdüründen 127’si istekleri ve tercihleri doğrultusunda,
22’si bilgisayar kurası ile
7’si ise istek ve tercihte bulunmadıklarından boş kalan Kurum Müdürlüklerine atanmışlardır.

Kamuoyuna duyurulur.” Denilmektedir.



HABER: Muhammet YAVRUOĞLU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder